Daar komen de vliegen (e-Book)

Prijs € 7,99
Download direct dit e-Book

David Pefko

EPUB | Februari 2017 |

Wat hebben de onvoorspelbare ups-and-downs in de aandelenmarkt, een bejaarde ex-ijskastenkoning met twijfels, een naderende beurscrash, vier Koreanen met allemaal dezelfde voornaam, Coney Island, een Chileense chauffeur met de naam Eduardo, een hondje dat net zijn bark mitswa heeft gevierd, een zonovergoten appartement aan 5th Avenue, lorazepam, een kniezende diamanthandelaar, een beurshandelaar uit Kentucky die in New York zijn weg niet kan vinden, tien rijpe ananassen, een geniale wiskundige die Wall Street verkoos boven de wetenschap, matseballensoep en een familie bestaande uit een man met lobbige hamsterwangen die op zijn privérekening een saldo van miljarden heeft staan, een kapitale kunstcollectie bezit en soms stiekem testritten maakt in sportauto's die hij makkelijk kan betalen maar nooit zal kopen, zijn vrouw die liefdadigheid en geld doneren tot een hoger plan heeft getild en dan natuurlijk hun zoon niet te vergeten, die het syndroom van Down heeft, allemaal in hemelsnaam met elkaar te maken? Daar komen de vliegen is een levendig portret van een New Yorkse zakenman die dertig jaar lang dacht dat zijn geheim veilig was en misschien wel nooit aan het licht zou komen. Een man die een systeem hanteerde waar iedereen in geloofde maar waar niets van klopte. Een zenuwslopend en ontroerend familiedrama, een roman over schuld en boete, over onwrikbaar vertrouwen en sluimerend ongeloof, over eeuwigdurend afscheid. Over Het voorseizoen: 'Een genadeloze tijdsgeest, ijzingwekkend, spannend en vlijmscherp neergezet in een zinderende stijl.' JURYRAPPORT DE GOUDEN BOEKENUIL David Pefko (1983) debuteerde in 2009 met de roman Levi Andreas. In 2011 verscheen zijn tweede roman, Het voorseizoen, waarvoor hij de Gouden Boekenuil in ontvangst mocht nemen. Pefko publiceerde onder meer verhalen en columns in Tirade, Hollands Maandblad, Das Magazin, De Morgen, Vrij Nederland en NRC Handelsblad. Over Levi Andreas: 'David Pefko debuteert bepaald niet voorzichtig met een lange, veelomvattende roman.' NRC HANDELSBLAD 'Pefko doseert het drama uitstekend [...]. De aanrader voor op het nachtkastje van de koningin.' DE VOLKSKRANT 'Pefko heeft met Levi Andreas een geweldig boek geschreven, zo'n boek waar je er meteen vijf van koopt om het aan iedereen cadeau te doen.' 8 WEEKLY

David Pefko
Prometheus
9789044622324