De karabijn

Prijs € 17,50

Harry Nijland

Paperback | December 2013 |

Gebaseerd op 2 beoordelingen

Met zijn zeiljacht de "Compañero" gaat de ik-figuur op zoek naar zijn kinderen die in het strijdgewoel van twee vechtscheidingen uit zijn leven zijn verdwenen. Tijdens de spannende tocht over de Golf van Biskaye en de Middellandse Zee blikt hij terug op zijn leven en ziet hij tegelijkertijd reikhalzend uit naar de ontmoeting, waar beide lijnen - van verleden en heden - uiteindelijk bijeen komen.

Recensies

27-feb-2014

Durk Camporese

Alle 1 beoordelingen

Harry Nijland
Pumbo.nl
9789491164163
Paperback
December 2013
Overig
246

27-feb-2014

Durk Camporese

Verrasend,openhartig en boeiend tot de laatste bladzijde.

Beste lezer, Het boek was me aangeraden door een familielid,en ik had nog nooit van de schrijver gehoord. Het boek grijpt je echter vanaf het begin af aan bij de kladden. Het beschrijft een avontuurlijke zeiltocht over de Middellandse Zee, en het kijkt terug op het leven van de ik-figuur. De herkenbare thematiek van een man die moeite heeft met persoonlijke relaties, en de eigenzinnige wijze waarop hij zijn problemen tegemoet treed, zijn op een knappe manier vervlochten met de spannende zoektocht naar zijn verloren kinderen. In zijn zoektocht naar antwoorden schroomt de hoofdpersoon niet de fouten van anderen haarscherp aan het licht te brengen,maar hij kijkt met die zelfde scherpe blik ook naar zich zelf.Als lezer voel je je daardoor soms een voyeur, omdat de schrijver niets uit de weg gaat. Het zijn voor veel mensen herkenbare problemen waar de hoofdpersoon mee worstelt. Maar de manier waar op hij alsnog vat probeert te krijgen op, en om probeert te gaan met de fouten gemaakt in zijn leven,is origineel,recht door zee, soms schrijnend maar altijd met gevoel voor humor. De plot is onverwacht en zoals het hele boek,origineel. Een boek dat je nog lang bijblijft nadat je het gelezen hebt! Een aanrader.

Harry Nijland
Pumbo.nl
9789491164163