De wandelhoer / e-boek (e-Book)

Prijs € 9,99
Download direct dit e-Book
Deze titel komt in aanmerking voor

Iny Lorentz

EPUB met digitaal watermerk | December 2012 |

Konstanz, het jaar 1414. De beeldschone Marie Schärer leidt een onbezorgd leven. Tot haar vader haar wil laten trouwen met Ruppertus, de zoon van de Graaf von Keilburg. Maar Maries grote liefde is Michel Adler, die vanwege zijn lage sociale status niet aan de verwachtingen van haar vader voldoet. Als Ruppertus merkt dat Marie hem eigenlijk niet wil, zint op wraak. Hij beschuldigt Marie van ontucht en ze wordt gemarteld en verbannen uit de stad. De rondreizende prostituee Hiltrud vindt Marie en verzorgt haar. Maar die hulp is niet gratis. Om te overleven moet Marie daarna haar lichaam verkopen De Wandelhoer is een oprechte roman die het hart van miljoenen lezers al wist te raken. Diep ontroerende roman over een krachtige vrouw die strijdt voor haar eer.

Recensies

4-feb-2013

Coenraad de Kat

Alle 1 beoordelingen

Iny Lorentz
Xander Uitgevers B.V.
9789401600255
EPUB met digitaal watermerk
December 2012
1425618 bytes
673

4-feb-2013

Coenraad de Kat

de wandelhoer een pageturner.

Het boek verteld het verhaal van Marie de dochter van een welgestelde weduwnaar/handelaar. Op de dag voor haar huwelijk wordt ze op gruwelijke wijze verkracht en ontmaagd. Ze wordt terechtgesteld en verbannen uit de stad Konstanz.Tijdens deze reis ontstaan er vriendschappen en gebeuren er gruwelijke dingen tevens leeft ze in erbarmelijke omstandigheden. Het boek is opgesplitst in delen en ieder deel beschrijft een fase uit haar leven als prostituee. Als in Konstanz de concilie plaats vind en alle belangrijke mensen naar Konstanz gaan gaat Marie ook terug om wraak te nemen. Zodra je in het boek begint te lezen wil je weten hoe het leven van Marie verloopt. Iny Lorentz heeft met dit boek De Wandelhoer een echte pageturner neergezet.

Iny Lorentz
Xander Uitgevers B.V.
9789401600255