Deja-vu

Prijs € 13,99

Esther Verhoef

Dwarsligger | November 2013 |

Gebaseerd op 2 beoordelingen
Beoordeel dit boek als eerste!

In Déjà-vu van Esther Verhoef raakt de 27-jarige Eva Lambregts haar baan als journaliste bij de krant kwijt. Ze besluit om uit te huilen bij haar beste vriendin. Dianne heeft een halfjaar eerder alle schepen achter zich verbrand en zich teruggetrokken in een afgelegen gehucht in Frankrijk. Bij aankomst treft Eva echter een verlaten huis aan. Ze vertrouwt erop dat haar grillige vriendin snel van zich zal laten horen en neemt haar intrek in het huis. Maar Dianne geeft taal noch teken. In het dorp gebeuren vreemde dingen. Wie sluipt er `s nachts door de bossen rond de woning, en waarom reageren de dorpelingen zo vijandig? Eva wil weten wat er met Dianne is gebeurd en gaat op onderzoek uit. En dat had ze beter niet kunnen doen. Over Esther Verhoef Esther Verhoef veroverde in 2006 met haar thriller Rendez-vous in één keer de bestsellerlijsten en werd al snel een van de succesvolste schrijvers van Nederland. Verhoefs werk is in tal van landen verschenen en meermalen bekroond en genomineerd. In 2011 won zij met Déjà-vu de NS Publieksprijs. Esther schrijft samen met haar man Berry Verhoef onder de naam Escober psychologische actiethrillers. En in 2012 verscheen haar eerste roman: Tegenlicht. Alle thrillers en de roman van Esther Verhoef zijn ook in dwarsligger® verschenen, evenals twee Escober-titels. Quotes `De gelauwerde schrijfster schiet met dit psychologische horrorverhaal over een oude vriendschap weer helemaal raak. Trefzeker en razend spannend. LINDA. `Déjà-vu is buitengewoon spannend, sfeervol, vrouwelijk zonder tuttig te zijn, maar bovenal: heel goed geschreven. De Telegraaf `Met grote vaart, trefzekere stijl, sterk gevoel voor sfeer en goed uitgewerkte personages heeft Verhoef met Déjà-vu wederom een buitengewoon spannend psychologisch horrorverhaal geschreven. Verhoef bezit de gave nergens te veel weg te geven en weet een voortdurende spanningsboog te creëren. Nu.nl `Déjà-vu is een goed geschreven thriller, vol vaart, emotie en spanning. Het boek speelt voor een belangrijk deel in Frankrijk. Dat Esther Verhoef daar een tijd heeft gewoond, blijkt wel uit de manier waarop zij de stilte en de ontvangst in een kleine Franse gemeenschap beschrijft. Het geeft een extra dimensie aan een toch al heerlijke thriller. Algemeen Dagblad

Esther Verhoef
Dwarsligger
9789049803018