Prijs € 25,99

Tijdelijk niet beschikbaar

Hella S. Haasse

Hardback | November 2012 |

Gebaseerd op 2 beoordelingen
Beoordeel dit boek ook!

In Het woud der verwachting, de internationale bestseller, volgen we Charles van Orléans (1394-1465) op de voet. Zijn trieste levensloop is nauw verweven met de machtsstrijd in het middeleeuwse Frankrijk tussen de concurrerende huizen van Bourgondië en Orléans en met de Honderdjarige Oorlog tegen Engeland. Bij een zware strijd wordt Charles gevangengenomen en gedurende vijfentwintig jaar opgesloten in de Tower in Londen. Daar begint hij gedichten te schrijven, melancholieke verzen die van groot zelfinzicht getuigen. Eenmaal vrij keert hij als oude man terug naar Frankrijk, waar zijn politieke rol is uitgespeeld. In beeldende en ontroerende scènes laat Hella S. Haasse de middeleeuwse banketten en jachtpartijen, de intriges, de wreedheden en de hoofse élégance herleven. ‘Deze monumentale historische roman schildert een tijdloos decor voor een bonte stoet van levendige figuren en gebeurtenissen.’ Times Literary Supplement ‘Hella S. Haasse beschikt over meesterschap van het woord en fantasie.’ NRC ‘Haasses uitdagende roman combineert een rijkdom aan historische kennis met opmerkelijke literaire geschiedschrijving.’ The Washington Post ‘Haar vertelkunst brengt de meest ingewikkelde dynastieke intriges voor ons tot leven en ze weet haar personages trefzeker te karakteriseren.’ Der Tagesspiegel ‘Een prachtig gecomponeerd verhaal dat groots is en blijft in zijn vele dramatische hoogtepunten.’ De Tijd

Hella S. Haasse
Querido
9789021443102