In hechtenis (e-Book)

Prijs € 0,00

Niet beschikbaar

Nicci French

EPUB met digitaal watermerk | April 2020 |

Gebaseerd op 68 beoordelingen

In hechtenis is de spannende literaire thriller van het wereldberoemde schrijversduo Nicci French, bekend van onder andere de Frieda Klein-serie. Tabitha zit vast in een huis van bewaring, beschuldigd van moord op buurman Stuart Rees. Van de bewuste dag kan ze zich echter haast niets herinneren, ze leed aan een depressie. Toch denkt ze dat ze onschuldig is. Wanneer ze merkt dat haar beoogde advocaat hieraan twijfelt, besluit ze zelf haar verdediging op zich te nemen. Maar dat blijkt lastig vanuit de cel. Diverse kennissen uit het dorp en haar ex bezoeken haar in de gevangenis, waardoor ze erachter komt dat Stuart weinig vrienden had en dat zij zelf vanaf het moment dat ze weer in het dorp was komen wonen met argusogen wordt bekeken. Zou iemand haar de schuld in de schoenen proberen te schuiven of heeft ze het misschien toch zelf gedaan? Nicci French heeft weer een spannende thriller geschreven, vol onverwachte plotwendingen. "De psychologische thrillers van de twee belanden niet zelden op de eerste plaats van de Nederlandse Bestseller Top 60 – ook deze week weer. Niet zo verwonderlijk. De romans zijn intelligent, voortreffelijke geschreven, spannend en, last but not least, de hoofdpersoon is vaak een jonge, kwetsbare en koppige vrouw – personages waar lezeressen (de belangrijkste doelgroep van thrillers) zich mee kunnen identificeren." – NRC ‘Nicci French heeft een uiterst originele whodunnit afgeleverd. […] Met een tot het einde toe spannende en verrassende ontknoping is In hechtenis ondanks de weinig aimabele hoofdpersoon beslist een meeslepende thriller geworden.’ – De Telegraaf ‘Bijna jammer, dat het boek bijna uit is. Een tip voor wie het ook wil gaan lezen: doe het lekker langzaam. Anders mis je te veel. “Je moet de zinnen op je laten inwerken.” […] “Wat ik zo goed aan de boeken van Nicci French vind is dat ze de hoofdpersoon – meestal een vrouw – zo goed beschrijven. Het kan een echt persoon zijn. Alle gruwelijkheden komen dan nóg harder aan, omdat je je kunt inleven in het personage. Het is een leeservaring die je niet snel zult vergeten.’ – Friesch Dagblad

Nicci French
Ambo|Anthos
9789026343346
EPUB met digitaal watermerk
April 2020
4149476 bytes

In hechtenis is de spannende literaire thriller van het wereldberoemde schrijversduo Nicci French, bekend van onder andere de Frieda Klein-serie.

Tabitha zit vast in een huis van bewaring, beschuldigd van moord op buurman Stuart Rees. Van de bewuste dag kan ze zich echter haast niets herinneren, ze leed aan een depressie. Toch denkt ze dat ze onschuldig is. Wanneer ze merkt dat haar beoogde advocaat hieraan twijfelt, besluit ze zelf haar verdediging op zich te nemen. Maar dat blijkt lastig vanuit de cel. Diverse kennissen uit het dorp en haar ex bezoeken haar in de gevangenis, waardoor ze erachter komt dat Stuart weinig vrienden had en dat zij zelf vanaf het moment dat ze weer in het dorp was komen wonen met argusogen wordt bekeken. Zou iemand haar de schuld in de schoenen proberen te schuiven of heeft ze het misschien toch zelf gedaan?

Nicci French heeft weer een spannende thriller geschreven, vol onverwachte plotwendingen.

"De psychologische thrillers van de twee belanden niet zelden op de eerste plaats van de Nederlandse Bestseller Top 60 – ook deze week weer. Niet zo verwonderlijk. De romans zijn intelligent, voortreffelijke geschreven, spannend en, last but not least, de hoofdpersoon is vaak een jonge, kwetsbare en koppige vrouw – personages waar lezeressen (de belangrijkste doelgroep van thrillers) zich mee kunnen identificeren." – NRC

‘Nicci French heeft een uiterst originele whodunnit afgeleverd. […] Met een tot het einde toe spannende en verrassende ontknoping is In hechtenis ondanks de weinig aimabele hoofdpersoon beslist een meeslepende thriller geworden.’ – De Telegraaf

‘Bijna jammer, dat het boek bijna uit is. Een tip voor wie het ook wil gaan lezen: doe het lekker langzaam. Anders mis je te veel. “Je moet de zinnen op je laten inwerken.” […] “Wat ik zo goed aan de boeken van Nicci French vind is dat ze de hoofdpersoon – meestal een vrouw – zo goed beschrijven. Het kan een echt persoon zijn. Alle gruwelijkheden komen dan nóg harder aan, omdat je je kunt inleven in het personage. Het is een leeservaring die je niet snel zult vergeten.’ – Friesch Dagblad

Nicci French
Ambo|Anthos
9789026343346