Kruistocht

detective Benne en de Vries

Prijs € 18,41

Voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Glen Goutstap

Paperback | Oktober 2014 |

Het vinden van een dode kapelaan op het kerkhof van Broekhem bij Valkenburg leidt tot een raadsel dat alleen Richard Benne kan oplossen. Deze bedrijfsleider van een drukkerij in het Zuid-Limburgse Heerlen kan het niet laten andere ideeën te hebben dan zijn vriend en rechercheur Thom de Vries. Natuurlijk met menig conflict tot gevolg. Dat uiteindelijk blijkt dat misbruik binnen de katholieke kerk de aanleiding kan zijn van deze en ook andere moorden, kon niemand verwachten. Het doorzettingsvermogen, de eigenwijsheid, veel onderzoek en de hulp van zijn vriendin Jacqueline de Leer, overtuigen Richard echter van zijn gelijk. Hij wordt niet alleen getroffen door de wreedheid van de moorden, maar vooral ook door de verschrikkelijke dingen die de slachtoffers van het misbruik hebben meegemaakt. Glen Goutstap is de schrijversnaam van Paul Göttgens, die met zijn eerdere boeken heeft bewezen dat hij spannende boeken kan schrijven. Een van zijn succesboeken is De Geheimen van de Prins, dat binnenkort wordt verfilmd. Kruistocht is zijn vijfde boek en voor het eerst gebruikt hij een actueel thema: misbruik in de katholieke kerk.

Glen Goutstap
Limburger.nl/mijnboek
9789462545755