Onzichtbare geluk van andere mensen

Prijs € 12,50

Manu Joseph

Paperback | Maart 2014 |

Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Nadat Het onzichtbare geluk van andere mensen door het boekverkoperspanel van dwdd de hemel in werd geprezen volgden de herdrukken elkaar in razend tempo op. Vele duizenden exemplaren later verschijnt deze DWWD-bestseller nu in een prachtige midprice-editie. Wanneer Unni zich op zeventienjarige leeftijd van het leven berooft door van een balkon af te springen, gaat zijn vader Ousep op zoek naar een verklaring. Waarom kiest een aantrekkelijke en intelligente jongen met een groot talent voor het tekenen van stripverhalen voor een dergelijke stap? Ousep, die `twee sigaretten tegelijk rookt omdat drie hem domweg te veel is , zoekt klasgenoten van Unni op en vraagt ze naar zijn zoon, wat ze van hem vonden, en hoe ze zijn daad verklaren. De zoektocht levert niets op, tot er drie jaar na de dood van Unni een pakketje bij zijn ouders en broertje Thoma arriveert, met de graphic novel die Unni op de dag van zijn zelfmoord verstuurde. De Indiase schrijver Manu Joseph (1974) imponeerde met zijn debuutroman Slimme mannen. Hij won de Hindu Best Fiction Award 2010 en prijkte op de shortlist van de Man Asian Award 2010, the regional Commonwealth Prize 2011 én de PG Wodehouse Prize for the Best Comic Novel 2011. Bovendien was Joseph een `editor s choice van The New York Times. Een greep uit de jubelende quotes van de DWDD-boekverkopers: `Fantastische roman. `We raken er niet over uitgepraat. `Dagenlang blijf je ermee rondlopen. `Murakami-achtig. `Actueel. `Ultiem leesclubboek. `Perfect voor op de bank met een pot thee.

Manu Joseph
Podium
9789057596728