Shoe Dog (e-Book)

het verhaal van de oprichter van Nike

Prijs € 7,99
Download direct dit e-Book
Ook beschikbaar als:

Phil Knight

EPUB met digitaal watermerk | Mei 2016 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie. Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.' De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Phil Knight
Uitgever
Spectrum
ISBN
9789000351480
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Mei 2016
Bestandsgrootte
787799 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
351

Beschrijving

Autobiografie van de grootste sportschoenenmaker ter wereld

Phil Knight richtte in 1964 samen met hardloopcoach Bill Bowerman Blue Ribbon Sports op, in het begin als distributeur voor de Japanse schoenmaker Onitsuka Tiger. Ze begonnen met een startkapitaal van slechts $1200. In 1971 ging het bedrijf verder als Nike Inc. Knight wilde het oorspronkelijk Dimension 6 noemen. Jeff Johnson, Knights eerste werknemer, verzon de naam Nike – uitgesproken als naikie.

Phil Knight over de naam Nike: 'Er spookten een heleboel dingen door mijn hoofd. Ten eerste dat Johnson erop gewezen had dat alle grote merken korte namen hebben. Twee lettergrepen of minder. En dat ze allemaal een harde klank in de naam hebben, een letter als de K of de X, die in je hoofd blijft hangen. Dat klonk allemaal zinnig. En was van toepassing op Nike. Ik vond het mooi dat Nike de godin van de overwinning was. Ik wilde winnen.'

De swoosh van Nike werd in 1971 voor slechts $ 35 ontworpen door Carolyn Davidson. Knight was niet razend enthousiast over het logo. 'Ik zal er wel aan wennen,' was zijn eerste reactie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Phil Knight
Uitgever
Spectrum
ISBN
9789000351480
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Mei 2016
Bestandsgrootte
787799 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
351