Prijs € 8,99
Download direct dit e-Book

Özcan Akyol

EPUB | Februari 2020 |

Gebaseerd op 33 beoordelingen
Beoordeel dit boek als eerste!

Toerist werd, net als Özcan Akyols debuutroman Eus, direct een bestseller. Het is een beklemmende, indringende en bij vlagen bijzonder geestige roman over een gewetenloze vader en zijn jongste zoon, die een geheim van zijn vader aangrijpt om zijn ouders voorgoed uit elkaar te drijven. Özcan Akyol is columnist (Algemeen Dagblad, de Stentor, Tubantia, De Gelderlander, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, PZC, BN/De Stem, de VARAgids en Helden). Hij is televisie- en radiomaker (De neven van Eus, Onze man in Deventer, Sterren op het Doek). Maar bovenal is Özcan Akyol schrijver van twee heftige, spraakmakende en geweldige romans: Eus en Toerist, en van het Boekenweekessay 2020, Generaal zonder leger. 'Met zijn verhalende literatuur over de onderklasse vertegenwoordigt Özcan Akyol een tamelijk uitzonderlijke stem in de Nederlandse letteren.' Trouw 'De toon is wisselend komisch en bitter, de stijl rauw maar ook eenvoudig.' Elsevier **** 'Toerist is waarlijk een grootse roman.' Herman Brusselmans 'Eus is een van de beste verhalenvertellers van de Nederlandse literatuur.' Hugo Borst

Özcan Akyol
Prometheus
9789044644807