Uw vaderen waar zijn zij? En de profeten, leven zij voor eeuwig ?

Prijs € 19,95

Dave Eggers

Paperback | Juni 2014 |

Gebaseerd op 3 beoordelingen
Beoordeel dit boek ook!

In een barak op een verlaten militaire basis, ver verwijderd van de bewoonde wereld, kijkt Thomas toe hoe de man die hij heeft gekidnapt wakker wordt. Kev, een astronaut, herkent zijn ontvoerder niet, maar Thomas herinnert zich hém wel. Kev roept om hulp. Hij rukt aan de ketting waarmee hij is vastgemaakt. Maar de golven van de oceaan en de wind overstemmen het geluid. Thomas verontschuldigt zich. Hij had het niet zover willen laten komen. Dave Eggers schreef met Uw vaderen, waar zijn zij? En de profeten, leven zij voor eeuwig? het briljante en universele verhaal van een man die zijn land probeert te begrijpen en nog maar één mogelijkheid ziet om antwoord te krijgen op zijn vragen. Dave Eggers is de auteur van onder meer Een hartverscheurend verhaal van duizelingwekkende genialiteit, Zeitoun, Wat is de Wat en De Cirkel, waarover de pers schreef: 'Eens in de zoveel jaar lees je een boek waarvan je denkt: dit is het. En dan gaat het niet om literair, spannend of roman¬tisch maar om het vastleggen van de tijd waarin we leven. Je leest een weekend door en je denkt: vanaf nu zie ik het veel scherper' NRC NEXT 'Misschien wordt de term "een veront¬rustend boek" soms wat lichtvaardig gebruikt. In het geval van De Cirkel lijkt het haast een understatement' DE VOLKSKRANT ****

Dave Eggers
Lebowski
9789048821808