uitgegeven onder auspicien van het Anne Frank fonds basel

Prijs € 30,00

Anne Frank

Hardback | November 2013 |

Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek ook!

'Zal ik ooit nog eens journaliste en schrijfster worden? Ik hoop het, o ik hoop het zo, want in schrijven kan ik alles vastleggen, m'n gedachten, m'n idealen en m'n fantasieën.' Anne Frank, 5 april 1944 Anne Frank is wereldberoemd geworden met haar unieke dagboek, waarin ze op ontroerende en openhartige wijze schrijft over haar leven in het Achterhuis. Maar behalve dagboekaantekeningen schreef ze nog meer. Voor het eerst is nu alles wat ze geschreven heeft in één band toegankelijk geworden: de verschillende versies van haar dagboeken, haar verhaaltjes, haar aanzet tot een roman, haar gedichtjes en brieven. Dit schitterende boek geeft ook een schat aan achtergrondinformatie over Anne, haar familie, de bezettingstijd in Amsterdam en de geschiedenis van haar dagboek. Een royale afdeling met foto's van Anne, van de mensen om haar heen en van haar manuscripten maakt het beeld van Anne compleet. Met het Verzameld werk wordt recht gedaan aan een onvergetelijk schrijfster in de dop die al zeventig jaar zovelen heeft weten te raken, waar ook ter wereld.

Anne Frank
Prometheus
9789044623765
Hardback
November 2013
800

'Zal ik ooit nog eens journaliste en schrijfster worden? Ik hoop het, o ik hoop het zo, want in schrijven kan ik alles vastleggen, m'n gedachten, m'n idealen en m'n fantasieën.'
Anne Frank, 5 april 1944

Anne Frank is wereldberoemd geworden met haar unieke dagboek, waarin ze op ontroerende en openhartige wijze schrijft over haar leven in het Achterhuis. Maar behalve dagboekaantekeningen schreef ze nog meer. Voor het eerst is nu alles wat ze geschreven heeft in één band toegankelijk geworden: de verschillende versies van haar dagboeken, haar verhaaltjes, haar aanzet tot een roman, haar gedichtjes en brieven.

Dit schitterende boek geeft ook een schat aan achtergrondinformatie over Anne, haar familie, de bezettingstijd in Amsterdam en de geschiedenis van haar dagboek. Een royale afdeling met foto's van Anne, van de mensen om haar heen en van haar manuscripten maakt het beeld van Anne compleet. Met het Verzameld werk wordt recht gedaan aan een onvergetelijk schrijfster in de dop die al zeventig jaar zovelen heeft weten te raken, waar ook ter wereld.

Anne Frank
Prometheus
9789044623765