Wat is goed onderwijs?

capita selecta

Prijs € 32,50

Uitverkocht

Paperback | Januari 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

'Wat is goed onderwijs?' Deze vraag blijft de gemoederen volop bezighouden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag is er ook geen goed onderwijs. In dit boek vind je niet 'de definitieve waarheid' over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis. Deze bundel is samengesteld uit vijftien hoofdstukken uit de vier verschenen delen van de reeks Wat is goed onderwijs? In deze reeks werd de vraag wat goed onderwijs is achtereenvolgens beantwoord vanuit het perspectief van de sociologie (deel 1), de leerpsychologie (deel 2), de bestuurskunde (deel 3) en vanuit de pedagogiek (deel 4). De bijdragen, geschreven door auteurs die al jaren werkzaam zijn in en voor het onderwijs, bieden een relevante kennisbasis voor leraren, studenten van lerarenopleidingen, managers en beleidsmakers. Professionals die zich vooral laten leiden door de vraag hoe zij de aan hen toevertrouwde leerlingen en studenten zo goed mogelijk onderwijs kunnen bieden. Ruud Klarus is als lector verbonden aan de faculteit educatie van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Boom
ISBN
9789059317505
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
335

Beschrijving

'Wat is goed onderwijs?' Deze vraag blijft de gemoederen volop bezighouden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag is er ook geen goed onderwijs. In dit boek vind je niet 'de definitieve waarheid' over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis. Deze bundel is samengesteld uit vijftien hoofdstukken uit de vier verschenen delen van de reeks Wat is goed onderwijs? In deze reeks werd de vraag wat goed onderwijs is achtereenvolgens beantwoord vanuit het perspectief van de sociologie (deel 1), de leerpsychologie (deel 2), de bestuurskunde (deel 3) en vanuit de pedagogiek (deel 4). De bijdragen, geschreven door auteurs die al jaren werkzaam zijn in en voor het onderwijs, bieden een relevante kennisbasis voor leraren, studenten van lerarenopleidingen, managers en beleidsmakers. Professionals die zich vooral laten leiden door de vraag hoe zij de aan hen toevertrouwde leerlingen en studenten zo goed mogelijk onderwijs kunnen bieden. Ruud Klarus is als lector verbonden aan de faculteit educatie van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Boom
ISBN
9789059317505
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
335

Pak mee!